söndag 23 januari 2011

Vårsjuk

"Snön faller och vi med den,långt långt in i sommaren.

Snön faller och vi med den, det blir mycket bättre sen.
Iväg med bilen genom flingorna ingenvart, ingenvart.
Bara bort"





Det gick inte riktigt som jag tänkte med att jag skulle hålla mig inomhus hela helgen. Igår kallade mannen mig upp till högre höjder. Det var dax för takskottning, ucsh och fy vad vi slet. Mina sladdriga knän höll nästan på att ge vika.
Egentligen hade jag inte tänkt lägga ut några fler snöbilder på den här bloggen,och jag lovar att det här blir den sista för den här säsongen. Så här såg det ut vid lunchtid igår hos oss.
Visst förstår du att jag längtar efter grönt och blått, att färgen vitt ger mig obehagskänslor......



Det känns ganska hopplöst nu, men jag vet att när snösmältningen väl börjar så går det fort. Då är vi snart ikapp er i söder. Jag fortsätter satsa på inomhusvistelse med fördragna rullgardiner. Rätt säker på att jag än en gång med hjälp av mina frösådder och sommardrömmar ska lyckas ta mig igenom ett par vidrigt vita månader till.