söndag 15 maj 2011

Grå söndag

Söndagsmorgon, gråväder och fjuttiga 6 grader. Mina båda kissekatter gör mig sällskap på den sedvanliga morgonrundan i lillskogen, vi tar snabbkollen i växthuset och promenerar upp till postlådan efter dagens tidning. En älskad fyrfota vän fattas oss....Känner en svag doft från häggen som precis börjat slå ut. Tar en sväng med kameran, det brukar vara en bra medicin när "hjärnan behövs formateras om".

Den gula Clivian som jag köpte för många år sedan på Plantagen för en billig penning är på väg att slå ut.


Samlar på färg.....blått, grönt och lila. Jag försöker fånga dagen och återfå balansen......

Planterade några Kungsängsliljor på försök för ett par år sedan under det nya plommonträdet. De har förökat sig och verkar trivas bra. Tänker även plantera några vita i år, jag tror det kommer att bli ett vackert sällskap till de rutiga.


Må så gott och ha en skön söndagskväll!