fredag 10 juni 2011

Hybridfjällsippa

För några veckor sedan ordnade trädgårdsföreningen en träff på Norells handelsträdgård här på orten. Det bjöds på en föreläsning om vikten av rätt jord och näring mm, gott hembakat fika och 20% rabatt på allt vi handlade. Behöver jag säga att bakluckan innehöll både det ena och det andra när jag åkte hemåt........
Jag blev tvärförälskad i den här lilla fjällsippan "Dryas suendermannii". Gulvit ca 10 cm hög, ska breda ut sig kraftigt och ha en vacker fröställning. Jag köpte 3 plantor som nu står bland lite stenar i närheten av kopparbaljan som jag samlar regnvatten i.Blommorna är så otroligt söta och jag hoppas att dom kommer att sprida sig i massor.



Nu är den äntligen här igen "gudskelovdagen", denna gång mer efterlängtad än vanligt. Senaste dagarna har varit otroligt påfrestande för oss och jag längtar en helg kantad av sol, värme, lugn och ro.
Må så gott alla vänner och ha en skön helg!