onsdag 1 augusti 2012

Saknad sommar


Jag har jobbat ett par veckor nu efter sommarsemestern som saknade sommar. Umgänge med nära och kära har stått för värmen under ledigheten. Det har varit en intensiv  men fin semester. Det blir liksom alltid full fart när man har barn, barnbarn och extra husdjur omkring sig. Men det är en glädje utan dess like att få "rå om dom" för en tid!

I samma veva som jag började arbeta igen dök sommaren upp och det har varit svettiga dagar vill jag lova. Vi har haft några riktigt sköna, varma sommarkvällar i "bodegan" efter jobbet. Vågar man tro att värmen stannar? Tror inte det! Vi planerar en minisemester med fjällvandring över helgen och  väderspåmännen hotar med både kyla och regn.


Trädgårdsläget är inget vidare, eller rättare sagt det har varit en riktig skitsommar! Det enda som trivs och frodas bra är kirskålen och squashen. Chilepepparen som kom igång så fint i våras växer så sakta så sakta i växthuset. Och tomaterna ska vi inte ens prata om....Hoppas verkligen det blir några varma veckor framöver så att det hinner mogna på sig.
Planer fanns för att göra någon form av damm i sommar, men vädret har fått mig att tappa sugen en aning. Jag tror jag nöjer mig med att titta på vattenspegeln i koppartunnan ett år till.....

Må så gott!