fredag 8 juli 2011

Rosa, vitt och blått

Sen kväll, varm luft, bara ben, skrubbsår på knän och svullen stortå efter kvällens vurpa. Ser framför mig en helg med vila, många projekt och umgänge med yngste sonen. Tror bestämt att han ska få spika ihop och måla lite pallkragar......
En arbetsvecka kvar och sedan är det min tur att gå på semesterledighet.


Det är mycket rosa, lila, blått och vitt nu i "billans trädgård". Måste flytta den gula johannisörten som står i baktill i kryddplanteringen till den gula rabatten. Gult är inte fult om det står tillsammans med rätt kompisar, men här är det för illa!

Jag vet att många inte håller med mig men jag gillar gamla "mormorsväxter" som nejlikor och digitalis.


Fjädernejlikan "Romance mixture" doftar ljuvligt och är mycket härdig. Frösådd av mig för många år sedan, fröerna kommer ursprungligen från Rara växter.

Jag älskar att borra ner näsan i min Louise Odier....vilken ljuvlig doft!

Innan jag gick till jobbet i morse knoppades Queen Elisabeth....ikväll är hon fullt utslagen.

Den tappra Kanadarosen"morden sunrise" svårt nedfrusen var som vanligt första rosen som slog ut här hos mig.

När jag klickar upp och tittar närmare på bilderna inser jag att det är bara att acceptera.....jag har blivit en äkta pelargontant som älskar perenner och i synnerhet gamla mormors växter!

Må så gott och ha en fin helg!