lördag 8 oktober 2011

Växthusstängning pågår

Idag har jag påbörjat stängningen av växthuset. Alla tomatplantor ligger nu på trädgårdskomposten. En stor skål med tomatoberry och piennolas står på köksbordet. Mannen och jag avnjöt de sista sungold ute i solen. Många chileplantor har skördats och mannen har fått kapa ner dom och kasta dom på komposten, jag har så otroligt svårt att göra mig av med mina kära plantor. Dom har hjälpt mig att stå ut med den gångna vintern och jag har pratat med dom och pysslat om dom sedan i januari. Det är ett smärtsamt och tårfyllt farväl. Ett stort antal har fått flytta inomhus i väntan på beslut om hur livet för dom i fortsättningen ska se ut.



Dagens chilepepparskörd gör mig glad och får mig att känna mig rik. Vi har precis ätit cheddarfyllda monkeyface och jalapeno med getost och honung.....så gott!
Hoppas på en regnfri dag även i morgon, en hel del återstår innan det blir stängningsdax!