söndag 13 november 2011

Dimman lättar

Den här bilden tog jag på väg till jobbet på morgonen den 1 november. När vi lämnade huset låg dimman tät men när vi närmade oss mannens arbete lättade dimman och en underbar sol letade sig igenom det grå diset. Det var så otroligt vackert och jag dröjde mig kvar länge där vid vägkanten. Jag har alltid min lilla kompaktkamera i handväskan och den här morgonen kom den väl till pass. Ett tag funderade jag på att skicka in en bild från den här magiska morgonen till Slottsträdgårdsmästarens fototävling. Men det känns bara som en vacker november vy och inte en bild som passande för temat Glädje som var temat för tävlingen.

Efter den här fantastiska morgonen har det mest varit dimma, gråväder och förkylningar som gällt. Det har inte varit enkelt att fånga novemberglädjen på bild. Jag har i alla fall skickat in ett bidrag och min bild samt 30 till finns nu på Slottis blogg. Och jag hoppas att så många som möjligt tittar in där och lägger en röst på sin favorit. Helst då givetvis på min bild:)

Må så gott och ha en skön söndag!