söndag 25 september 2011

Torparvandring

Vandring i krispig septemberluft och en strålande höstsol. Vad mer kan man begära?
Som så många gånger förr dras jag mot vatten...vid sjö och hav finner jag ro. Dagens vandring går längs Ljungan, Haverö strömmar och slutar vid kyrkan där mor och far har sin viloplats.

Finner ro, saknar ord och hoppas bilderna kan tala sitt eget språk.
















Ett par ord från mig på vägen, försök ta dagen som den kommer, var tacksam för det goda i livet. Man vet aldrig vad som döljer sig bakom nästa vägkrök!

5 kommentarer:

  1. Eftersom min kompis Pappersbeda är från Haverö så har jag också vandrat på de fina strömmarna och till och med varit med på hennes bröllop i Haverö kyrka. De fina dagarna som kommer då och då i hösten rusk ska man verkligen njuta av som både du och jag har gjort den här helgen

    SvaraRadera
  2. Mycket vackert och rofyllt, mera höst där än hos oss. Kloka ord från dig:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart vackert - höst när den är som bäst. Följde dig på vandringen med hjälp av kartan och lite googling. Otrampad mark för min del, men ack så vacker mark för den som har möjlighet att trampa den.
    Det nämsta jag har kommit dina hemtrakter är en ort som heter Hennan och det passerades snabbt vid en genomresa, minns inget därifrån.
    Kyrkans placering får mig att minnas ett besök vid och i Gräsmarks kyrka, som ligger lika bedövande vackert vid sjön Rottnen...
    Ja, du Billan - jag tänker varje dag på hur bra vi har det, hur mycket jag har att vara tacksam över och att käre maken och jag ännu så länge är friska. Att vi helt enkelt är mycket lyckligt lottade! Men jag tror att man kanske måste komma upp lite i åren för att inte ta allting för givet, och framförallt för att inse att livet är mycket begränsat och att man kanske därför ska vara lite rädd om den lilla bit som återstår...
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på hösten när det är som allra, allra tjusigast!

    Andra kortet uppifrån ser nästan ut att vara härifrån "min" älv!

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska bilder, jag riktigt känner den krispiga luften och vill ut och få in lite av den i lungorna jag också <3

    Tack så mycket för kommentaren hos mig, vad kul att du kom på besök!

    SvaraRadera