onsdag 4 januari 2012

Nu har vi gått i ide.

Vi tvingades till stan tidigt på måndag morgon eftersom jag skulle arbeta. Det var en mycket tröttsam arbetsdag, ett konstant ringande på jobbmobilen och många av samtalen rörde sånt som jag inte hade med att göra. Irriterande samtal som beror på att andra inte gör det dom borde göra! Som vanligt är jag ändå tillmötesgående och trevlig även om det kokar i mig av irritation.....Dessutom var väglaget bedrövligt, regn och massor av modd på vägen till följd av dålig snöröjning. Usch och fy!


Tisdag förmiddag återvände vi till torpet med bilen åter igen fullastad med mat och dryck. Ett par minusgrader och strålande sol. Snötyngda grenar, tystnad, lugn och frid. Vackert!


Bilderna i inlägget fotade jag igår vid lunchtid, magiskt vackert!


Den här bilden på uthuset blev lite lurig. Det ser ut som om flaggstången lutar och lampstolpen är rak.....i verkligheten är det stolpen som lutar och flaggstången som är rak:)


Snödrivorna börjar bli riktigt höga nu, perfekta att gräva snögrottor i.

Idag har vi haft massor med kortare elavbrott på grund av snö från trädgrenarna som faller ner på elledningarna. Det här inlägget tog många timmar att få till, en taskig uppkoppling och flertal strömavbrott.
Men vi är rustade till tänderna för att klara ett liv på torpet veckan ut, med eller utan sådana moderniteter som el. Dagarna ägnas åt att läka och vila kropp och själ.
I morgon kommer yngste sonen med ett gott humör och ett par flaskor lampolja. Det ska bli trevligt med besök!