torsdag 19 januari 2012

Vårsjuk

Näst efter november är januari min värsta månad.Tomt i plånboken och lång resa mot ljuset. Jag brukar ändå försöka hitta nått positivt i allt och de bästa med att vara sjukskriven i januari är att man slipper gå ut i eländet. Januari är helt enkelt en bra månad att ligga i soffan och drömma. Jag läser, lyssnar på musik, planerar sådder, sorterar bilder och drömmer om en vår som komma skall.
I detta nu ligger jag i soffan, bloggar, facebookar och tänker tillbaka på gårdagen som blev den bästa dagen på länge. Jag sådde min chilepeppar, underbart att pilla med fröer och känna jord mellan fingrarna igen. Ett inlägg om det finns här på min andra blogg.
Sent igår kväll när jag tittade ut genom tvättstugefönstret såg jag två vackra ungrävar som lekte som hundvalpar i snön på baksidan. Jag stod minst 20 minuter och tittade på deras glada lek innan dom skuttade över staketet och for in i skogen. Det är fint att ha en skog i närheten även i stan.

Nu börjar det bli dags att pallra sig upp och ta en titt i kylskåpet. Magen knorrar och säger att nu är det lunchdags.
Må så gott!