fredag 2 december 2011

Gudskelovdagen!

Under veckan som gått har jag tillbringat mycket tid i Umeå. Det har varit långa dagar med hårt arbete och korta ensamma nätter på hotellet. Trött är jag nu som bara den och jag välkomnar gudskelovdagen som sannerligen kom till mig i grevens tid. I morgon ska jag sova länge,vakna sakta, fika länge och röra mig otroligt sakta.

Medan jag har varit bortrest har glasmästaren som vi väntat på så länge varit här och glasat in brokvisten och "Bodegan", det blev så fint! Nu kan ingen snö driva in på mig när jag står ute och grillar i vinter, om det kommer nån snö vill säga.... I morgon ska jag putsa fönstren, hänga upp några stjärnor i "Affes Bodega"och pynta med ris. Men först ska jag sova länge och gott.

Utsikten från mitt hotellrum med snedtak och bjälkar i taket mot Umeälv var magnifik. Synd bara att det inte har blivit nån tid över till att njuta av de vackra omgivningarna.

Må så gott och ha en fin andra adventshelg!