onsdag 23 februari 2011

Färdig gnällt

Jag har till ingen nytta klagat och gnällt en längre tid på den eländiga vintern som aldrig tycks ge vika. Nu har jag gett upp, tänker gilla läget och endast se positivt på det hela. I morse visade utetermometern endast på -22, inte en enda snöflinga föll från himmelen och nu vid lunchtid lyser solen från en klarblå himmel. Dagarna blir längre och lägre, om jag räknat rätt är det endast 26 dagar kvar till vårdagjämningen.......

Det är ganska många grenar kvar på fruktträden som inte har gått av på grund av snötyngden

Sticklingar och frösådder trivs och mår bra

Många vänner små uppskattar maten som serveras i uterestaurangen

Växthuset hade kunnat varit helt översnöat......

Snödjupet minskar med någon millimeter för var dag som går, eller???

Det är lätt att gå vilse i det här snölandskapet men jag hittar hem till min egen snödriva varje dag.....