tisdag 15 februari 2011

Fönsterbilder

Odlingssäsongen har börjat och hyllplanen plockas fram ett efter ett. Jag har satt upp smala vitmålade lister på fönsterkarmarna och i takt med att antalet sådder växer fyller jag på med fler hyllplan. Det finns plats för tre hyllor i varje fönster. När plantorna växt på sig åker dom ut i det svalare garaget och placeras där på lagerhyllor med extrabelysning och hyllplanen inomhus får nya frösådder. Vanliga lysrörslampor av lite olika slag står för tillskottsbelysningen. Listerna syns praktiskt taget inte när odlingssäsongen är över och hyllplanen tas ner. Framöver april finns det inte många fröfria ytor i vårt hus. På det här viset har jag gjort i många år och det funkar för mig...och mannen protesterar inte heller allt för högljutt....
En vacker dag ska jag ha ett bautastort varmväxthus och där ska jag leva och bo från november till mars.

Kronärtskockor och chilepeppar är först ut. Jätteverbenan och violverbenan bor för tillfället i kylskåpet.

Fyra fina lunchgäster kom besök idag. Rådjuren har det svårt nu med all kyla och snö. Dom tar tacksamt emot solrosfröna som småfåglarna skvätt ut ur fröstugan. Bildkvalitén är inget att skryta med, bilden är tagen genom mitt skitiga köksfönster.