tisdag 8 mars 2011

Kronärtskockor

Föregående år blev det inte av att jag sådde några kronärtskockor. Många av mina trädgårdsvänner var då missnöjda med sina sådder, det grodde mycket dåligt. Med detta i minnet bestämde jag mig för att testa om resultatet skulle skilja sig med samma sort frö från olika fröföretag. Jag valde Green Globe från Impecta (15 -20 frön i en portion) och från Lord Nelson ( 10 -15 frön i en portion). Jag hoppades att jag åtminstone skulle få ett tiotal plantor att sätta ut i köksträdgården.

Av Impectas grodde 15 frön och Av Lord Nelsons 13 stycken. Det betyder att jag nu har 28 fina kronärtskocksplantor på min fönsterbräda. Behöver jag verkligen 28 stycken kan man fråga sig? Icke sa nicke.......men vad gör man när det gror och gror?!
Vill du veta hur det går med mina chilepepparplantor får du titta in här på min ChilepepparMix.