lördag 12 mars 2011

Växthuset vecka 10

Det har inte hänt mycket på en vecka förutom att det snöat ytterligare 15-20 cm i torsdags så det blev till att ta fram snöspaden och skotta framför växthuset än en gång. När man väl kommit in i glashuset är det varmt och skönt. Det är som att sitta i en iglo och solens strålar värmer mitt ansikte där jag sitter innanför den öppna växthusdörren.

Tände ett värmeljus som spred en doft av sommar i växthuset...allt för att glömma eländet utanför glasväggarna.

Vår lilla resegrill är bra att ha när det inte finns plats utomhus för stora klotgrillen. Vi använder alltid tändrör när vi tänder grillkolen...miljövänligt och ekonomiskt.

Det finns ganska gott om kryddiga korvar med högt köttinnehåll att få tag på nu för tiden.

Korven fick sällskap av en enkel bönsallad.

Kröp ut på gräsmattan eller rättare sagt snömattan och körde ner en mätpinne för att mäta snödjupet.....91 cm på platta marken:(

Vinrankan är dåligt beskuren. Det beror på att jag inte tog mig in i växthuset för någon månad sedan när det var dax. Nu är det på tok för sent att göra något åt det...det får bli som det blir med skörden.

Pusan undrar vad jag gör på utsidan när det är så varmt och skönt på insidan.

Hon fortsätter att leta varma platser och sova sig igenom det som är kvar av vintern.


Det där är ingen marsmallow utan det är vår badtunna som gömmer sig därunder.

Hoppet börjar vackla men jag vill så gärna tro att det är lite mer vår i växthuset om en vecka.
Må så gott och ha en skön lördagskväll!